fbpx

Dé ideale plek om te zien en gezien te worden online is social media. Om jouw bedrijf onder de aandacht te krijgen van jouw doelgroep is het van belang om engagement te creëren. Met engagement wordt de betrokkenheid van jouw volgers bedoeld. Dit kan in de vorm van een like, reactie, deelactie of tag zijn. Het laat zien dat iemand jouw posts waardeert. Maar hoe zorg je voor meer engagement op jouw online kanalen? In deze blog deel ik 4 tips.

1️⃣ Deel je missie met jouw volgers
Wat is jouw missie? Wat wil je bereiken en waar sta je voor? Schroom niet om dat te delen met jouw volgers. Belangrijk is dat je, terwijl je dat doet, de interactie opzoekt. Dit doe je door regelmatig relevante, nuttige en leuke content te delen. Wissel zakelijk met persoonlijk af en maak hiermee verbinding met jouw volgers en potentiële klanten. Onthoud dat sociale media een sociaal medium is. Maak het menselijk en start de conversatie met jouw volgers!

2️⃣ Gebruik dagelijks Instagram Stories / Verhalen
Gebruik dagelijks Instagram, LinkedIn en/of Facebook Stories en verschijn daardoor vaker bij jouw volgers. De naam zegt het al: stories. Gebruik het dan ook om een verhaal te vertellen. Geef je volgers een kijkje in jouw ‘keuken’ Neem mensen, klanten en volgers mee in jouw bedrijf. Maar maak het ook persoonlijk om op die manier een band op te bouwen met jouw volgers.

3️⃣ Reageer op alle comments 
Vergroot jouw engagement door te reageren op comments en chatberichten. Niet alleen die van jezelf, maar reageer zelf ook op mensen of bedrijven die jij interessant vindt en een grote online invloed hebben. Het is heel belangrijk om dit als bedrijf te doen. Het geeft die verbinding met jouw klanten en doelgroep waarvoor social media bedoeld is. Plan bijvoorbeeld elke dag een kwartiertje in om iedereen te beantwoorden of comments een like te geven. Vergeet ook de chatfunctie niet!

4️⃣ Deel tips! 
Als ondernemer ben jij een expert in jouw vakgebied. Deze kennis heb jij niet voor niets. Deel op jouw kanalen regelmatig leuke tips waar jouw doelgroep echt iets aan heeft. Doe dit met enige regelmaat en jouw doelgroep zal dat zeker waarderen!