fbpx

 

 

Wat zijn de social media trends voor 2021? En hoe kun je zakelijk inspelen op deze trends?
In deze blog vertel ik je hier graag meer over. 

 

 Social media als inspiratiebron
In 2021 wordt social media nog meer een inspiratiebron. Op welk kanaal je ook post, probeer de doelgroep zoveel mogelijk te inspireren met goede content en waardevolle verhalen. Nog steeds zie ik regelmatig dat bedrijven alleen maar zenden; zenden over hoe goed het gaat, welke klanten ze hebben aangetrokken en wat de diensten of producten zijn. Draai het eens om en probeer waarde te leveren aan jouw klanten en volgers. Welke kennis heb je bijvoorbeeld in huis en waarmee inspireer je, maak het ook persoonlijk dat is de kracht van social media. 
 
Hoge online activiteit
In 2021 blijven meer mensen op meer social media kanalen actief doordat ze meer thuiszitten. Onderzoek ook eens kanalen die je nu nog niet inzet, maar wellicht wel potentie hebben.

Social shopping
Social shopping gaat een vlucht nemen in 2021. Heb je een webshop of verkoop je diensten dan ontkom je er niet aan. Met name Pinterest wordt hierin belangrijk, zeker als het gaat om fashion en interieur. Wil je hiermee aan de slag? Ik heb een ‘Pinterest basis’ voor je waarin ik stapsgewijs uitleg hoe je met Pinterest meer traffic en leads genereert. Vraag ‘m hier aan! 

Volwassen influencer markt
De influencer markt wordt meer volwassen en er is meer kwalitatief goed aanbod. Wil je deze vorm van marketing inzetten? Zet dan meerdere micro influencers (influencers met een relatief klein bereik vanaf 10k) aan het werk om jouw verkoop te stimuleren.

De groei van TikTok
De groei van TikTok zet door, de jongeren van nu zijn de volwassenen van straks. In 2021 zullen er veel meer jongvolwassenen op dit platform te vinden zijn. Iets om in de gaten te houden!

Video’s blijven populair
Video’s blijven onverminderd populair en genereren betere resultaten dan een stilstaand beeld. Ga hiermee aan de slag. Ook in het nieuwe jaar zullen er veel minder fysieke bijeenkomsten worden gehouden. Video en livestream blijven daardoor interessant om jouw doelgroep te bereiken.

Instagram en Facebook Stories
Gebruik je nog geen IG verhalen of Facebook stories? Begin er vandaag nog mee want dit wordt nog belangrijker voor het algoritme. 



Heb je trouwens moeite om leuke content voor stories of je kanalen te bedenken? Download hier mijn unieke Inhaakkalender 2021